Subject: Päring seoses teavitamiskohustusega
From: "Margit Paddo" <[email-masked]>
To: "rahapesu - RAB" <[email-masked]>
Cc: "Janno Greenbaum" <[email-masked]>, "Kristel Tiits" <[email-masked]>
Date: Fri, 23 Jan 2026 11:46:26 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Palume Rahapesu Andmebüroo (RAB) seisukohta seoses audiitori 
teatamiskohustuse ulatusega olukorras, kus kohustatud isikust klient on 
RahaPTS-ist tuleneva üle 32 000 euro suuruste sularahatehingute 
teatamiskohustusega.

Nimelt sätestab RahaPTS § 49 lg 3¹, et audiitor, kellele kutsetegevuse 
käigus saab teatavaks informatsioon tehingust, millest teine kohustatud isik 
oleks pidanud § 49 lg 3 kohaselt RABi teavitama, teatab sellest RABile 
hiljemalt kahe tööpäeva jooksul alates vastava informatsiooni saamisest. 
Seaduse seletuskirja kohaselt on nimetatud säte loodud eeskätt olukordadeks, 
kus audiitor saab tagantjärele teada tehingutest, millest klient oleks 
pidanud teavitama.

Kuivõrd audiitor oma kutsetegevuses ei kontrolli absoluutselt igat tehingut, 
siis saame aru, et audiitor peab teavitama RABi ainult nendest tehingutest, 
mis kontrolli käigus välja tulevad, mis tähendab, et audiitor ei pea 
spetsiaalselt üritama tuvastada kõiki 32 000 eurot ületavaid tehinguid. Kas 
selline seaduse kohaldmaine on korrektne?

Parimate soovidega,

Margit Paddo

 |

Õigusnõustaja

E [email-masked] <mailto:[email-masked]>

 |

M +372 5693 5658

Grant Thornton Baltic OÜ

Pärnu mnt 22 | Tallinn 10141

T +372 626 0500

 |

W www.grantthornton.ee <https://www.grantthornton.ee/>